2013. június 27., csütörtök

Bertalan Ágnes bal keze az ügyesebb

Bertalan Ágnes
bal kézzel ír
„Szeretek balkezes lenni!” – kezdte személyes vallomását Bertalan Ágnes színésznő és szinkronszínész. „Amikor rácsodálkoznak: Jé, te balkezes vagy?! – abban mindig van valami pozitív felhang, mert manapság szerencsére már nem a „sutaságot” társítjuk ehhez az adottsághoz, hanem különleges agytevékenységet, kiemelkedő kreativitást, érzékenységet. Én erős balkezesnek születtem, mindig mindent bal kézzel (bal lábbal) csináltam egészen kiskoromtól, és nem is próbált senki átszoktatni. Mindig is szépen írtam és rajzoltam, emlékeim szerint az elmázolódással sem volt gondom, alulról írok, és 45 fokkal elforgatom a papírt.
Baj inkább akkor van, ha a füzet vagy könyv fedele visszahajlik, és ráesik az író kezemre – ezt a jobbkezesek könnyen kivédhetik, nekünk viszont keresztben kell átnyúlnunk, hogy ne zavarjon.
Az eszközökkel nagyon ügyesen bánok bal kézzel, mindent megtanultam használni, úgy, ahogy van, ezért amikor balkezes ollóval találkoztam, kifejezetten idegennek éreztem, nem is tudtam megszokni. De van olyan tevékenység, amit eleve jobb kézzel tanultam meg, ilyen a kötés-horgolás, mivel édesanyám, aki jobb kezes, így mutatta nekem. A mobilomat jobb kézzel használom, valahogy azt érzem, úgy van rendszere,– ha átveszem a bal kezembe, összekuszálódik. Autót vezetni nem tudtam megtanulni, azt, hogy merre van a bal meg a jobb, nagyon át kell gondolnom, és olykor még úgy is összekeverem. Érdekes, hogy egyszer, amikor el kellett játszanom, hogy vezetek, önkéntelenül a bal kezemmel nyúltam le magam mellé, hogy sebességet váltsak – talán Angliában jobban menne az autóvezetés! A főiskolán elkezdtem gitározni tanulni, de az nem ment jobb kézzel, erőteljesen fordítva akartam tartani a gitárt, de áthúrozni sajnos nem lehetett. Két gyermekem közül sajnos egyik sem örökölte a balkezességet, és a felmenőim között sem tudok ilyenről.”

A születésnapos színésznő már pályája elején kezdett szinkronizálni, és bár színészként sem ismeretlen, ám hangjáról még többen ismerik fel. Sokat szinkronizál, leghíresebb szinkronszerepei Miranda a Szex és New York-ból és Temperance a Dr. Csont sorozatból. Több ízben világhíres balkezes színésznők is szólaltak meg az ő hangján magyarul, így Kate Hudson és Diane Keaton is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése